Otsailaren 6an internet seguruaren eguna ospatuko da eta Orixen hainbat saio antolatu dira ikasle eta gurasoei zuzenduta otsailan zehar. Saioak Pantallas Amigas eta Basque Cibersecurity Center erakundeek eskainiko dituzte elkarlanean. Hauek izango dira landutako gaiak:

Otsailaren 5, 6 eta 7an

• DBH 1. Segurtasuna eta pribatutasuna Interneten
  • DBH 2. Alfabetizazio mediatikoa eta digitala
  • DBH 3. Indarkeria-mota desberdinak testuinguru digitalean. Prebentzioa.

Otsailaren 19 eta 20an

• Batxilergoa 1 mailan pantailen gehiegizko erabileraren prebentzioa eta kontrola. Otsailaren 19 eta 20an egingo dira saioak.

Gurasoekin ere saio bat antolatu da pantailen gehiegizko erabileraren prebentzioa eta kontrolaren inguruan. Otsailaren 27an izango da 17:30etan Orixeko liburutegian. Aurrez izen ematea gomendatzen da aforoagatik.

Samaniegoren 50. urteurrena

Leidor Aretoa lepo bete zen atzo 50. urteurrena ospatzeko Samaniegok sortu duen abesti eta bideokliparen estreinaldian. Hunkigarria benetan ikasleek eta Juantxo Arakama, Nikotinak eta Ayveek eskainitako ikuskizuna eta festa. #50urteurrenasamaniego #bideoklipa #tolosakoeuskaleskolapublikoa @nikotinamusika @ayvee_musika @juantxoarakama.

EKAINBERRIRA BISITA

Aurreko astean, DBH1-eko ikasleek Zestoako Ekainberrira egin genuen irteera. Bertan Ekain kobazuloaren erreplika bisitatu genuen, eta duela 13.000 urteko biztanleek eginiko arteaz gozatu genuen: bereziki zaldiak irudikatzen zituzten arren, hartzak, bisonteak eta arrain baten buztana dena uste dutenaren irudiak ikusi genituen. Eta bereziki labar-artea ikusi bagenuen ere, bertan zegoen kobazuloetako hartzaren hezurdura oso bat ere ikusi genuen, bere letagin eta guzti!

Azkenik, Paleolito garaiko ehiza teknikak praktikan jarri genituen. Ederki ibili ginen! Badugu zer ikusi eta ikasi oraindik!!

IKUSI ARGAZKIAK

Charleville Mézièreseko ikasleekin elkartrukea

Ekintzaz beteriko astea pasa dute 4. DBHko frantseko ikasleak Charleville Mézièreseko ikasleekin elkartrukean. Astelehenean Reims hiria, asteartean Sedaneko gaztelua eta azken egunean txontxongilo tallerraren ondoren altxorraren bila.

Ez dute aspertzeko aukerarik izan.

Maiatza bukaeran jasoko ditugu gure familietan frantsesak eta orduan izango dugu eman diguten harrera ona itzultzeko aukera. À la prochaine !

Miren Amurizaren hitzaldia

Aurreko ostiralean, abenduak 15, Orixe ikastetxeko Batxilergoko bigarren mailako ikasleek hitzaldia izan zuten Tolosako Kultur Etxean Miren Amuriza bertsolari eta idazlearekin. Azken asteetan “Basa” eleberria irakurri dute Euskara ikasgaian, eta bertan Sabina izeneko emakume gogor baten bizitzaz, baserrian daraman bizimoduaz eta ohoreari lotutako zenbait barne arazoz hitz egiten du. Bestalde, familia arteko erlazioak eta zaintza bezalako gaiak ere azaltzen dira.

Hitzaldian liburuaren jatorriaz, adinako emakumeen estereotipoaz eta bizitzako bizipenak sakonki ulertzen saiatzearen garrantziaz mintzatu zen idazlea, eta hausnarketarako zenbait gai proposatu zizkien ikasleei.

Irakurleek liburuaren inguruko galderak egiteko aukera ere izan zuten, liburuaren ulerpen sakonago bat jaso zezaten eta Miren Amurizak ezkutuan utziriko ezaugarriez jabe zitezen. Eta hitzaldiaren amaieran idazleak liburuak sinatu zizkien ikasleei, ekitaldiaren oroigarri polit bat izan zezaten esku artean.

Beraz, Miren Amurizari eskerrak ematea baino ez da geratzen, Basa eleberria idazteagatik eta ikasleei hain hitzaldi interesgarri eta aldi berean baliotsua emateagatik.